Βρίσκεστε εδώ: Άρχή » ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ » Δράσεις »








Οι νικητές στον διαγωνισμό των Μαθηματικών.

16

Δημοσιεύτηκε στις 16-03-2013 από το μέλος ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ
στην κατηγορία Δράσεις


Λέξεις κλειδιά:

Νικητές ήταν όλοι οι μαθητές της Α΄ Λυκείου που πήραν μέρος στον διαγωνισμό!

 

 

Αποτελέσματα του «Διαγωνισμού επίλυσης εξισώσεων»-14 Μαρτίου 2013

Aν ο χρόνος είχε 14 μήνες ίσως να ορίζαμε ως μέρα εορτασμού του π=3,14.. την 3η μέρα του 14ου μήνα . Λόγω έλλειψης 2 μηνών εκμεταλευτήκαμε τον τρόπο γρα φής της ημερομηνίας των Αμερικάνων μήνας/μέρα/ έτος για να γιορτάσουμε την ημέρα του π=3,14… στις 14 Μαρτίου  .

 Και επειδή μια μέρα με μαθηματικό περιεχόμενο χρειάζεται  και μαθηματική ουσία για φέτος τουλάχιστον αποφασίσαμε να την ορίσουμε ως τελετή λήξης του 1ου Διαγωνισμού επίλυσης εξισώσεων που έγινε στο Σχολείο μας  στις 5 Μάρτη 2013.

Μια νέα ιδέα όπως ο διαγωνισμός στο Σχολείο,  για να εδραιωθεί χρειάζεται μεράκι σοβαρότητα υπευθυνότητα αλλά και ανθρώπους να τη βάλουν στη θέση της. Πάντα όμως στην εφαρμογή της κάτι θα πάει καλύτερα και κάτι χειρότερα από τα αρχικά σχέδια.

Θετικά ξεκίνησε η προετοιμασία των μαθητών, οι οποίοι με εξέπληξαν με την οργανοτικότητά τους  και την διάθεσή τους για βοήθεια στους συμμαθητές τους.  Ο Διαγωνισμός αφορούσε τμήματα δεν ήταν ατομικός και αυτό έκανε όλους να ενδιαφέτονται όχι μόνο για τη δική τους απόδοση αλλά και για την απόδοση των συμμαθητών  τους. Για μένα η μεγαλύτετη ικανοποίηση ήταν στις μέρες πριν το διαγωνισμό όταν μαθητές που μέχρι τότε αδιαφορούσαν με τα μαθηματικά,  με χαρά μου ανακοίνωναν πως έμαθαν να λύνουν και μια νέα κατηγορία εξισώσεων  γιατί τους την έδειξε κάποιος συμμαθητής τους. 

Κέρδισε η ομαδικότητα, η συνεργασία η αφοσίωση στο στόχο αλλά και τα Μαθηματικά. Το τμήμα που δεν κατάφερε να υιοθετήσει τις ιδέες της ομαδικότητας και της συνεργασίας, παρόλο που έχει πολύ καλές μονάδες και κάποια παιδιά προσπάθησαν αρκετά είναι το Α1. Επειδή όμως έναν διαγωνισμό δεν τον κάνουν επιτυχημένο οι νικητές,  αλλά ο αριθμός των συμμετεχόντων θα δώσουμε στα παιδιά του Α1 τις βεβαιώσεις συμμετοχής, και θα τους ευχηθούμε να είναι οι νικητές την επόμενη φορά.

Όπως είπα και νωρίτερα κάθε τι καινούριο έχει και τα προβλήματά του. Ένας διαγωνισμός χρειάζεται και έναν σαφή κανονισμό. Ο κανονισμός αυτού του διαγωνισμού είχε κι αυτός τις μαύρες τρύπες του, τόσο μεγάλες που σχεδόν μας απέτρεψε να βγάλουμε νικητή…

Ανοίγοντας τα αποτελέσματα είχαν λόγους να πανηγυρίσουν και τα δυο τμήματα. Το Α2 νίκησε με μικρή διαφορά το Α3 αφού είχε τους περισσότερους βαθμούς, αλλά ταυτόχρονα και 3 περισσότερους μαθητές από το Α3.Βγάζοντας λοιπόν το μέσο όρο το Α3 πέρασε μπροστά κατά 0,3.

Δύο βασικοί κανόνες του διαγωνισμού που δεν τηρήθηκαν από κανένα τμήμα ήταν:

1.       Σε κάθε ομάδα οι μαθητές έπρεπε να μοιραστούν τις ασκήσεις και να μην υπάρχει άσκηση λυμένη από δύο μαθητές της ίδιας ομάδας.

2.       Κάθε μαθητής θα έπρεπε να έχει 2 τουλάχιστον βαθμούς.

Η απειρία του πρωτάρη είτε από τη μεριά της οργάνωσης είτε από τη μεριά των συμμετεχόντων δεν είχε τη δύναμη να ακυρώσει κανένα τμήμα από τα Α2 και Α3 λόγω παραβάσεων και να παραβλέψει τα όσα σημαντικά πετύχανε.  Το Α2 ένα καλό τμήμα, μας εξέπληξε με τον ενθουσιασμό που δούλεψε.  Τα παιδιά δημιούργησαν  και φύλλα εργασίας  για να βοηθήσουν τους συμμαθητές τους τα οποία με την άδειά τους,  τα έδωσα και στα άλλα τμήματα. Κατάφεραν έτσι να βελτιώσουν το επίπεδο της τάξης τους. Έκπληξη όμως ήταν  και η απόδοση του Α3 το οποίο ξεκίνησε από ένα πολύ χαμηλό επίπεδο αλλά με υπομονή και επιμονή δουλέψανε όλοι και κατάφεραν να φτάσουν την απόδοση του Α2.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά αποφασίσαμε να δώσουμε το  1ο βραβείο και στα δυο τμήματα.

Νικητές λοιπόν του 1ου διαγωνισμού επίλυσης εξισώσεων που έγινε στο ΓΕΛ Ν. Καλλικράτειας  στις 5 Μαρτίου του 2013 είναι τα τμήματα Α2 και Α3.

Τελειώνοντας θα πρέπει να ευχαριστήσω τους συναδέλφους και ιδιαίτερα τον κ. Γέργο για την έμπρακτη στήριξη της προσπάθειας  μου, και να ευχηθώ ο επόμενος διαγωνισμός να  έχει  καλύτερη οργάνωση και  το μεράκι των φετινών μαθητών.

 

Τσιοπούλου Μάγδα

Μαθηματικός.


 Έχει προβληθεί 315 φορές | Αξιολόγηση +4 (+4, -0)

Μου αρέσειΜου αρέσει | Δε μου αρέσει Δε μου αρέσει


Για να προσθέσετε ένα σχόλιο πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή να εγγραφείτε




 Σχόλια Μελών

Δεν υπάρχουν καταχωρημένα σχόλια